Han var en av de første i verden som fikk kjøre Fords nye GT-bil i løp - dessverre skulle et sammenstøt sette en tidlig stopper for seierssjansene.

24-timersløpet på Daytona:

Optimistisk for fremtiden tross tidlig Daytona-«exit»

Det ble en ilddåp for Fords nye GT-beist, men det var ikke bilen i seg selv som satte en stopper for helgens langløp.

Publisert

RACING: Dessverre ble det et løp for glemmeboka til Dennis Olsen. Proton Competition-teamet som han kjørte for denne helgen var involvert i et uheldig sammenstøt som førte til at teamet valgte å trekke seg fra løpet da det viste seg at reparasjonstiden ville ta for lang tid.

Dennis Olsen.

RACING: Dessverre ble det et løp for glemmeboka til Dennis Olsen. Proton Competition-teamet som han kjørte for denne helgen var involvert i et uheldig sammenstøt som førte til at teamet valgte å trekke seg fra løpet da det viste seg at reparasjonstiden ville ta for lang tid.

Søster-Mustangene i GTD Pro viste dog muskler fra tid til annen og fullførte løpet på en sjette- og niendeplass etter at drøye 24 timer med racing var komplett.

Til Parc Fermé er Olsen positiv mot fremtiden til bilen og fabrikanten. 

— Vi hadde veldig bra balanse i bilen og jeg følte tempoet mitt var bra i dobbeltstintet, sier han til Parc Fermé.

— Hvordan tror du Mustangen vil hevde seg i de andre mesterskapene i år da?

— Jeg tror vi kommer til å ha en sterk pakke, sier Olsen med sikkerhet.

Ford-debuten i IMSA-mesterskapet skal etter planen kun være det eneste løpet nordmannen kjører i IMSA i år. Tidligere i år har han allerede kunngjort at han vil være fast inventar i Langdistanse-VM og GT World Challenge-mesterskapet. 

Ford Mustang GT3 er Fords første nye GT-bil siden Ford GT GTEen ble lansert i 2016. Den vant Le Mans samme året som den debuterte og varte kun tre år i IMSA og Langdistanse-VM.

Powered by Labrador CMS