Tidemand og EVEN Management skiller lag

Mange års samarbeid er nå over.

Publisert

Onsdag ble det kjent at svenske Pontus Tidemand og den norske organsisasjonen EVEN Management går hvert til sitt. Samarbeidet startet formelt i 2012, men eier og manager Erik Veiby har vært en støttespiller tidligere - deriblant da Tidemand kjørte Subaru Cup sammen med Andreas Mikkelsen i 2009.

Pontus Tidemand. (Foto: Simen Næss Hagen)

Onsdag ble det kjent at svenske Pontus Tidemand og den norske organsisasjonen EVEN Management går hvert til sitt. Samarbeidet startet formelt i 2012, men eier og manager Erik Veiby har vært en støttespiller tidligere - deriblant da Tidemand kjørte Subaru Cup sammen med Andreas Mikkelsen i 2009.

– Siden jeg ble EVEN-utøver i 2012 så har jeg gjennom hard jobbing og lidenskap for sporten oppnådd mange målsettinger og milepæler. Som det å ta Junior-VM-tittelen i 2013, bli asiatisk mester i 2015 og WRC 2-tittelen i 2017, forteller Tidemand i en offisiell uttalelse.

EVEN-sjef Erik Veiby kunngjør via pressemeldingen ønsker han Tidemand lykke til videre. Han tror Tidemand nå vil klare seg best på egenhånd og føler de ikke har mulighet til å bidra på samme måte som tidligere.

– Det har vært en stor fornøyelse å jobbe med en så hardtarbeidende og profesjonell utøver over så mange år. Likevel føler vi at vi har oppnådd det vi kan sammen, så det er på tide for Pontus å gå sine egne veier. Vi er trygge på at vi vil se han på toppen av pallen i den nærmeste framtiden, sier Veiby.

Tidemans kartleser Jonas Andersson forblir i teamet og går nå inn hos Ole Christian Veiby, mens Stig Rune Skjærmoen blir kartleseren for Johan Kristoffersson i rallyplaner for 2019.

Likevel hinter Tidemand om at han har spennende planer på gang, og det er ikke mange dagene siden at Veiby bekreftet at han hadde konkrete WRC-planer.

– Jeg ser fram til 2019-sesongen, og kan nesten ikke vente med å dele hvilke planer jeg har, sier Tidemand.

Samme dag melder også EVEN Management at Ole Christian Veiby skal kjøre en Volkswagen Polo R5 i Rally Monte-Carlo og Rally Sweden i privat regi.

Far og manager Erik har tidligere bekreftet at de er i samtaler med Hyundai Motorsport om mulighetene for å kjøre deres R5-bil i WRC 2 Pro, samtidig som det er ventet at en eventuell avtale ikke ville vært klar til de første løpene i sesongen.

Powered by Labrador CMS