Sjekk ut Ken Blocks Gruppe A-Escort i moderne WRC-drakt

Han vraket og brant opp en «Cossie» i fjor. Men Ken Block kjenner ingen grenser. Nå er det skapt et nytt Escort-liv med en smak av noe nytt.

Publisert
https://youtu.be/QW3_T8RQUKw

Han vraket og brant opp en «Cossie» i fjor. Men Ken Block kjenner ingen grenser. Nå er det skapt et nytt Escort-liv med en smak av noe nytt.

https://youtu.be/QW3_T8RQUKw

Han vraket og brant opp en «Cossie» i fjor. Men Ken Block kjenner ingen grenser. Nå er det skapt et nytt Escort-liv med en smak av noe nytt.

Han er kjent for å gjøre det ekstreme ut av ingenting, den godeste Ken Block. Bilsport- og YouTube-profilen fra USA kjenner nærmest ingen grenser og lar kun fantasien sette en stopper for hva han har lyst til å gjennomføre.

På internett er han blitt mest kjent for sine spektakulære Gymkhana-videoer, nå totalt 10 av dem siden den spedestart med en Subaru Impreza. I tillegg har han gjort seg kjent for en rekke bilprosjekter ved siden av sin sportslige karriere innenfor rally og rallycross.

https://parcferme.no/annen-motorsport/her-far-oliver-vaere-med-pa-verdens-mest-eksklusive-lekevideo-for-biler/

Og mens suksessen bak sportsligheten hans kan diskuteres hvorvidt den har vært den mest vellykkede, så er det ingen som kan ta Block på å realisere heftige bilprosjekter. Hans Ford Escort Mk2 til Gymkhana-showene er én av dem, en annen er hans «Hoonicorn-Mustang» med over 1400 hestekrefter og firehjulstrekk - på et chassis fra 1965.

Og i rekken av spektakulære biler, som du kan se på denne linken, så har han nå bygd seg opp en ny Ford Escort Cosworth etter at han vraket sin forrige i fjor. Nå er det imidlertid ikke noe med gammelt Gruppe A-spec på bilen. Først og fremst har han satt opp et chassis-design inspirert fra blant annet dagens WRC-biler.

Ellers er den bygd opp med gammel Escort WRC-motor med 34 millimeters turborestriktor, sekstrinns sekvensiell Sadev-girkasse og et bryterpanel fra den nyeste Fiesta WRC-modellen. I YouTube-videoen øverst kan du bli enda litt mer kjent med det nyeste prosjektet til Ken Block.

Powered by Labrador CMS