Kontrabeskjed for Mads – får ikke kjøre i Höljes likevel

– Jeg vet ikke hva jeg skal si. Dette er ordentlig dritt.

Publisert

Det sier Mads Østberg når Parc Fermé ringer for å høre hvordan det står til med forberedelsene til Höljes. Han skulle altså delta her i den nye elbil-serien Projekt E sammen med en nyutviklet Citroën C3, med R5-basen sydd sammen med STARDs elektriske drivlinje

Mads Østberg, her fra EM-runden i Latvia forrige runde. (Foto: Thomas Fenetre / DPPI)

Det sier Mads Østberg når Parc Fermé ringer for å høre hvordan det står til med forberedelsene til Höljes. Han skulle altså delta her i den nye elbil-serien Projekt E sammen med en nyutviklet Citroën C3, med R5-basen sydd sammen med STARDs elektriske drivlinje

Han skulle teste og vise seg fram på onsdag, men det har vært lite publisitet rundt noe som helst kjøring for Østberg. På Instagram var det også publisert at Østberg befant seg i helt andre trakter enn Värmland og Höljes. Og nå avslører 32-åringen årsaken til dette.

– Nei, jeg skal ikke kjøre likevel. Det manglet for mye deler og ting og tang, fikk jeg beskjed om. Jeg fikk bare beskjed om noe «due to the current global pandemic»-greier, og da har de altså ikke rukket å få bilen i tide. Hvem som har gjort hva, det vet jeg ikke. Jeg syns det bare er gørr kjedelig. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Dette er ordentlig dritt, sier Østberg til Parc Fermé.

Han legger ikke skjul på at dette er noe han hadde sett frem til, spesielt etter den første innledende testen han hadde i Østerrike. Men noe har altså skjedd i sammensetningen av bilen, uten at det kommer klart fram fra verken STARD eller Citroën Racing om hvor det brast.

– De har sagt at vi skal få kjøre senere, men vi må finne ut av muligheten. Det er mange løp som krasjer med VM nå. For meg som rallysjåfør så hadde Höljes-banen definitivt vært den beste banen å få kjørt på. Å begynne med noe racing og gokart-greier og sånt jall er ikke like gøy som en ordentlig rallycrossbane, sier Citroën-føreren.

Powered by Labrador CMS