Hvordan ville Petters sponsorjakt fungert i dag?

Vi har brukt oppskriften hans fra 22 år tilbake. Funker det? Vi gjør et forsøk!

Publisert

Torsdag delte Petter Solberg et innlegg fra Aiman Timraz, hvor sistnevnte hadde lagt ut bilde av Petter Solbergs rikholdige søknad etter sponsorer for 1995-sesongen. Og for dem som kjenner historien; 1995 er året da spydebergingen for alvor begynte innhøstingen av det som er blitt en rekke gullmedaljer i ulike mesterskap både innenlands og utenlands.

Torsdag delte Petter Solberg et innlegg fra Aiman Timraz, hvor sistnevnte hadde lagt ut bilde av Petter Solbergs rikholdige søknad etter sponsorer for 1995-sesongen. Og for dem som kjenner historien; 1995 er året da spydebergingen for alvor begynte innhøstingen av det som er blitt en rekke gullmedaljer i ulike mesterskap både innenlands og utenlands.

Hva om Petter hadde vært blakk i dag, og sårt trengte penger fra lokalt næringsliv? Uansett, selv med en god egenkapital i baklomma per i dag, så finansieres intet VM-gull uten viktige samarbeidspartnere for Petter og hans team. Spørsmålet er om taktikken fra 22 år tilbake ville holdt vann. Vi har gjort et oppdatert forsøk (For ordens skyld kan du lese hele originalen her):

PETTER SOLBERG, 2017

Fort og «gæli» om meg selv:

«Jeg er nå 42 år, og en av verdens beste Rally Cross kjørere. 2013 var min comeback-sesong igjen i rallycross siden 1993, og 2014 og 2015 svarte mer enn nok til forventningene. Gullmedaljene i Rally Cross VM dingler om halsen min. I VM-klassen Supercars, med over 50 deltakere til sammen i fjor, er jeg fornøyd med å være blant de aller beste i verden. Med unntak av ett løp har jeg ikke vært dårligere enn i semifinale, og siden Rally Cross fikk VM-status har jeg vunnet ni enkeltløp og tatt to VM-gull, i tillegg til gullet i rally-VM i 2003.

Foran 2017-sesongen har jeg håp om å få finansiert en ny og enda bedre bil bil, og vinteren vil forhåpentligvis gå med til å bygge opp denne. Satser nå alt på å få en framtid som trippel verdensmester i Rally Cross, og all tid og penger benyttes til dette formål.

HVA JEG KAN TILBY! Bare hør:

Det har vært meget god presse og mediadekning av Rally Cross de siste årene. Og når jeg har vært i toppen hele sesongen, har jeg og bilen, naturlig nok, oftest kommet i rampelyset fordi at jeg er den mest kjente bilsportutøveren, også gjør sitt til at det er populært å «vise meg fram».

Så med reklameplass for profilering av ditt firma på bil, henger, kjøredress, mekanikerdress osv, skulle vi sammen kunne finne noe som passer. Er ellers åpen for alle idéer, hvis dere kunne tenke å benytte meg og bilen til, i utstillinger, kundemøter osv.

Tror også at i vårt lokalmiljø er min person nå så «godt stoff» at pressen dekker alt jeg er med på. NRK og andre medier dekker oss, og har både livesendinger og reportasjer fra VM-rundene. Dette hørtes vel interessant ut! Kan love at reklameverdien er høy i forhold til støtten, og at det blir mye moro og høy fart ved denne type profilering.

BILSPORT er en av de idrettsgrener som er i raskest utvikling, og har en stadig stigende deltaker- og publikumsmasse.

RALLY CROSS har én hovedklasse i VM, Supercars.

LØPENE kjøres på permanente rallycrossbaner og andre større fasiliteter over tre kontinenter, og en verdensmester kåres etter 12 løp.

Takk for oppmerksomheten, og jeg håper vi kan få til et konstruktivt samarbeide i 2017-sesongen.»

Eller venter vi selvfølgelig spent på hva som reelt kommer til å skje med Petter Solberg denne sesongen. Til Parc Fermé torsdag hadde Petter selv lite å komme med, og ville kommentere noe som helst antakelser eller rykter om den ene eller andre løsninger.

Powered by Labrador CMS