Global Rallycross legges ned - skylder store summer penger

Ubetalte regninger kan føre til rettslige skritt mot det amerikanske rallycrossmesterskapet.

Publisert

Det er avisen Autoweek som tirsdag forteller at Global Rallycross Championship (GRC) opphører, i hvert fall for 2018. Årsaken skal blant annet være ubetalte regninger som strekker seg helt tilbake til 2015, hvor det nå trues med rettslige skritt mot eierne.

(Foto: Red Bull Content Pool)

Det er avisen Autoweek som tirsdag forteller at Global Rallycross Championship (GRC) opphører, i hvert fall for 2018. Årsaken skal blant annet være ubetalte regninger som strekker seg helt tilbake til 2015, hvor det nå trues med rettslige skritt mot eierne.

Det er snakk om ubetalte regninger og flere arrangører har meldt om konflikt og manglende respons fra seriens administrerende direktør Colin Dyne etter at det at det skal foreligge økonomiske krav på titusener av dollar som ikke er innfridd.

Rockcliffe Flying Club er én av arrangørene som skal ha slitt. De arrangerte GRC-løpet i Ottawa i Canada og skal ikke ha fått innbetalt en leverandørfaktura på 20.000 dollar, hvor Dynes forklaring skal ha vært regnskapsmessige misforståelser og at en sjekk skal ha blitt oversendt åtte timer etter at det utestående beløpet ble kjent.

Men Dyne og GRC skal også fått enda større trøbbel med Michigan etter GRC-løpet på Belle Isle i 2015.

Staten Michigan skal ha krevd 76.000 dollar fra GRC, blant annet som følge av utbedringer og reperasjoner av områder som ble brukt til løpet, og dette er altså en sum som GRC fremdeles skylder.

I tillegg skal Thomson Speedway Motorsports Park ha krav på 29.000 dollar i ubetalte inntekter etter arrangementsavtalen i Connecticut i fjor.

Colin Dyne skal ha sendt en sjekk på 6000 dollar, der avtalen egentlig dreier seg om 36.000 dollar, og GRC har etter dettet kuttet all kontakt med arrangøren siden sjekken ble sendt. I tillegg skal arrangøren ha tapt inntekter på opptil 50.000 dollar fordi anlegget i tilsvarende periode kunne vært leid ut til mer innbringende aktiviteter.

– De har et rykte på seg for ikke å betale regningene og dra nytte av mindre fasiliterer, som våre. Og det handler ikke nødvendigvis om pengene de fortsatt skylder oss, men mer om at vi ikke kunne åpne fasilitetene fora ndre kunder, sier baneeier Jon Hoenig til Autoweek.

Administerende direktør i GRC, Colin Dyne. (Foto: Red Bull Content Pool)

Avisen tok kontakt med Colin Dyne via e-post og telefon, uten å ha fått svar. Nå blir saken overført til Michigan Attorney General Office, hvor de skal utforske alternativer som kan innebære rettsaker mot GRC.

Powered by Labrador CMS