Spenn deg fast og bli med når Anders Kjær bikker turtallsperra på Golfen

Det spørs om ikke de fabrikkbygde F2 KitCarene også skulle slitt med å henge på denne fyren i denne bilen.

Publisert

Det siste halvannet året har vi vært vitne til et godt gjennomført hjemmelaget prosjekt i regi av Larvik-mannen Anders Kjær. For 10 år siden var han mannen som ble sett på som ett av de store, lovende talentene som ikke kunne måle de samme økonomiske musklene som flere av hans jevnaldrende rallykometer.

Det siste halvannet året har vi vært vitne til et godt gjennomført hjemmelaget prosjekt i regi av Larvik-mannen Anders Kjær. For 10 år siden var han mannen som ble sett på som ett av de store, lovende talentene som ikke kunne måle de samme økonomiske musklene som flere av hans jevnaldrende rallykometer.

Men - om det ikke ble en internasjonal karriere for Kjær, så skal det ikke stå på rallymotivasjonen til 30-åringen.

I stedet for å jage etter millioner for å kjøre dyre firehjulsdrevne rallybiler, og bruke store summer på å prøve lykken også utenfor Norges grenser, så kan vi heller si at det står respekt av det Kjær valgte å gjøre hjemme i Norge.

Her har han vel gjennomført bygd seg opp en bil i nasjonal klasse som er blitt godt lagt merke til de siste to årene. For det kryr ikke akkurat av velbygde VW Golf Mk2 på skogen, men når Kjær valgte å gjøre dette, så har han gjort det skikkelig.

Fremdeles en del tekniske problemer det siste året til tross, når denne bilen som oftest går som den skal, så er det svært få andre som kan måle seg mot Larvik-føreren. Det er videoen i denne saken et eksempel på. Flat out på SS5 på Aurskog-Høland Rally og desidert raskeste tohjulstrekker.

(Foto: Fredrik Dalshagen)

Rett over 170 på toppfart, men det er til å trekke på smilebåndet når vi i videoen ser en Kjær som gjerne skulle lagt på til et syvende gir. I alle fall er det fint lite ekstra å hente med denne kjøringen:

Powered by Labrador CMS