Så mange så WRC-sendingene på Eurosport fra Rally Monte-Carlo


DEL
(Foto: Red Bull Content Pool)

Eurosport har stor tro på responsen fra seerne, selv om det ikke var mange tusen som benket seg foran TV-skjermene sist helg.

 

Discovery-gruppen sikret rettighetene for Rally Monte-Carlo rett før sesongåpningen braket løs sist helg, og tall Parc Fermé har fått tilgang til fra Kantar Media – som samler inn seertall fra TV-sendingene på norske TV-skjermer.

Der er fasiten at det samlet sett var 11.000 som så Rally Monte-Carlo fordelt på helgens tre sendinger. Dette er et kulminert tall, fordelt på 4000 seere torsdag, 4000 seere lørdag og 3000 seere søndag. Med andre ord et snitt på litt over 3500 seere per sending.

– Vi tror vi at det er et stort seerpotensial for WRC i Norge. Vi er godt fornøyde med seertallene for helgen, i og med at vi sikret oss rettighetene rett før, og håper på en positiv utvikling gjennom sesongen, sier pressekontakt Martin Hinsch til Parc Fermé.

Etter hva Parc Fermé forstår, så skal en avtale med WRC også innebære sendeflate av All Live-pakka på en betalkanal. Hvorvidt dette skal løses hos Eurosport er foreløpig ikke kjent.

– Når det kommer til All Live-pakken, så er det for tidlig å si noe om, sier Hinsch.

- ANNONSE -

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here