For femte gang på rad må Latvala bryte et VM-løp

Snakk om å bli tråkket på når du allerede ligger nede. Bilen sa takk for seg, og Jari-Matti Latvala ser ikke til å våkne opp fra et tre måneders langt mareritt.

Publisert

For ikke å tulle med statistikkene så skal det sies at Jari-Matti Latvala tok poeng i Mexico med sin åttendeplass, men faktumet er at han også måtte bryte dette løpet med dynamoproblemer underveis.

(Foto: Red Bull Content Pool)

For ikke å tulle med statistikkene så skal det sies at Jari-Matti Latvala tok poeng i Mexico med sin åttendeplass, men faktumet er at han også måtte bryte dette løpet med dynamoproblemer underveis.

Vi skrur klokka 13 uker fram i tid og det samme skjer nok en gang for finnen. I mellomtiden har han vært nødt til å bryte både Rally Korsika, Rally Argentina og Rally Portugal med henholdsvis avkjøring og støtdemperproblemer som følge av harde trøkk for bilen.

Dermed har ikke finnen fullført et rent løp siden Rally Sweden i februar, men få biler og kort tidsstraff i Mexico gjorde at han fikk plukket poeng også her.

Latvala uttalte etter Rally Portugal at han aldri før har vært så langt nede i karrieren som han er nå, og at det er 15 års erfaring som redder motivasjonen til å fortsette.

Men nå har altså motivasjonen fått seg en ny støkk da han måtte bryte på transport etter siste etappe lørdag.

– Det er slutt. Vi gjorde det vi kunne, sa Latvala til WRC.com.

TV-bildene viste en tydelig knust finne som må innse at 2018-marerittet definitivt ikke er over.

– Vi traff en sten under bilen og etter det sluttet bilen å lade. Nå til dags så har vi bra telefoner som har litiumbatterier, og det samme har vi her i bilen. Men så fort den begynner å gå dårlig og det ikke er noe krefter, så får man ikke aktivert systemet og da får man ikke startet igjen, så det er problemet, sier Latvala.

Han har restartet løpet søndag men er da naturlig nok sjanseløs i sammendraget.

Powered by Labrador CMS