Disse gir bilsporten oppmerksomhet på en ny og nokså annerledes måte

Hils på to av nøkkelpersonene bak FMK-Media. For Marie Hofsløkken og Maren Moseby gjør mer med bilsporten enn bare å være kartlesere.

Publisert

For ved å bygge opp kanalen FMK-Media gir de motorsporten omtale på en litt annerledes måte enn tradisjonelle medieplattformer, herunder for eksempel Parc Fermé. Ved å legge fokus på utøvere og miljøet først og fremst rundt underavdelingene i FMK - Frittstående Motorklubber - vil de forsøke å bli bedre kjent med menneskene i miljøet.

Maren Moseby og Marie Hofsløkken, her fra Numedalsrally tidligere i år. (Foto: Simen Næss Hagen / Parc Fermé)

For ved å bygge opp kanalen FMK-Media gir de motorsporten omtale på en litt annerledes måte enn tradisjonelle medieplattformer, herunder for eksempel Parc Fermé. Ved å legge fokus på utøvere og miljøet først og fremst rundt underavdelingene i FMK - Frittstående Motorklubber - vil de forsøke å bli bedre kjent med menneskene i miljøet.

Ikke nødvendigvis bare aktive utøvere, men folk i alle ledd som sørger for at motorsporten går sin gang.

– Vi har i løpet av kort tid opparbeidet oss mange følgere og det har kommet overveldende mye og god respons så langt. Vi opplever at folk kjenner oss igjen da vi er ute og mange henvender seg til oss via «pm» og mail, sier Marie Hofsløkken til Parc Fermé.

Vil vise fram «de usynlige»

Hun er en av flere bak dette prosjektet. Og selv hun og Maren Moseby kanskje har sett ut til å være ansiktene utad, så er Hofsløkken tydelig på å nevne Vidar Holum fra Asker & Bærum Motorsport, Arild Østby fra Oslo Motorsport og Bjørnar Hovatn Haugereid Offroaders som sentrale nøkkelpersnoer og bidragsytere bak prosjektet.

Først og fremst har de vært svært aktive på Snapchat under bilsportrelevante begivenheter, men i 2020 skal de også satse på egne intervjuer i garasjene hos folk. To publisert, og flere skal det bli. For det er dette som skal bygge merkevaren rundt FMK-Media.

Disse gir bilsporten oppmerksomhet på en ny og nokså annerledes måte

Sparringspartner Moseby understreker også viktigheten av at det ikke bare er de kjente og meritterte profilene som skal bygge oppmerksomheten rundt deres plattform.

– Vi syns det er viktig å se menneskene bak biler og prestasjoner.  Møte dem med beina på jorda, uansett hva dem heter. Men det er vi som er heldige, at vi får møte alle de flotte motorsportsjelene og får lære vanvittig mye av dem, sier Moseby, og melder om at det til tider kan være svært tidkrevende. Men at det så absolutt er verdt det.

Hinter om spennende rallyplaner

– Vi bruker en del tid. Sikkert ti timer i uka i gjennomsnitt. Vi skulle gjerne brukt mer tid, men siden alle i FMK-Media har fulle jobber ved siden av, så blir det noe begrenset. Så alt vi gjør må vi gjøre på kveld og helger. Men det er absolutt verdt tiden vi legger ned. Vi jobber mye sammen om prosjektene. Vi er team og utfyller hverandre uten å tenke over det, både under intervjuer og på sosiale medier, forklarer Moseby.

Selv har de begge god erfaring fra rallykjøring, der begge har flerfoldige løp i høyrestolen. Hofsløkken hinter om at de har spennende planer på gang som også kan involvere rally for dem begge.

– Uten å røpe for mye, så har vi flere planer og det blir mye fart og spenning i år. Vi skal fra nord til sør, så det er bare å følge med. Du skal heller ikke se bort ifra at FMK-Media gjør ting de ikke kan. FMK-Media ved Maren og Marie har planer om å ta dere med på rally i samme bil i løpet av året, humrer Hofsløkken.

Powered by Labrador CMS