Sjekk hvor travelt det blir under konkurranse på Nürburgring

Denne videoen fra Oskar Sandbergs kjøring på 24-timeren i fjor illustrerer hvilke utfordringer førerne må takle foruten å kjøre så fort som mulig.

Publisert

Det er viden kjent at Sandberg har etablert seg godt rundt verdens lengste racerbanen, både i form av gratis kjøring under det tyske langdistansemesterskapet VLN, i tillegg til betalt jobb i form av coaching og andre bilsportrelaterte arbeidsoppgaver.

Det er viden kjent at Sandberg har etablert seg godt rundt verdens lengste racerbanen, både i form av gratis kjøring under det tyske langdistansemesterskapet VLN, i tillegg til betalt jobb i form av coaching og andre bilsportrelaterte arbeidsoppgaver.

Nylig har TMG United, som er et fabrikkstøttet Toyota-team på Nürburgring, sluppet en video fra fjorårssesongen, hvor noe av høydepunktene kom under 24-timersløpet der de hyret inn Oskar Sandberg.

https://parcferme.no/racing/slik-sammenlikner-vi-nurburgrings-storrelse-med-11-norske-byer/

Etter 23 sekunder kan vi bli med inni cockpiten til Sandbergs Toyota GT86 i det han er i ferd med å ta igjen en Porsche Cayman GT4 - en bil som rett fram yter mer enn Toyotaen til Sandberg.

Et klassisk scenario for mange som kjører på Nürburgring. Erfarne førere tar ofte igjen mye av forspranget i svingene, men de tidvise partiene med rette strekninger kan gjøre det vanskelig å komme seg forbi.

I tillegg må man i de lavere klassene ta hensyn til raskere biler, blant annet her hele tetfeltet i bestående av GT3-biler. Dermed har både de som skal kjøre forbi, og de som skal slippe forbi, mer enn nok å tenke på inni bilen mens man for alvor prøver å ta seg forbi konkurrentene. 

Powered by Labrador CMS