Møller-gutta sikret andreplassen – Krognes satte ny, uoffisiell banerekord igjen


DEL
Møller Bil Motorsport. (Foto: Simen Næss Hagen)

Sterk innsats fra flere førere med norsk lisens på Nürburgring for siste gang denne sesongen.

Totalt ni nordmenn var i aksjon under avslutningsløpet i den tyske langdistanseserien VLN denne helgen. Flere har kjørt så å si samtlige løp, mens de aller fleste har kjørt utvalgte løp og således ikke kjempet om noen sammenlagttittel i serien.

Dog kunne Møller Bil Motorsport, med tre norske førere alene, hatt muligheten før den nest siste runden for to uker siden – til tross for at de kun har kjørt seks av ni løp. Men da Andreas Gülden og Mathilda Racing vant forrige løpet – så hadde de ikke sjans denne helgen.

Nå snuser han på en betalt kontrakt for BMW-team til neste sesong

Møller Bil Motorsport, som består av Håkon Schjærin, Atle Gulbrandsen og Kenneth Østvold, kjørte likevel inn til en andreplass i TCR-klassen, bak nevnte Mathilda Racing.

To av de mer profilerte GT-førerne våre var også tilbake på «Ringen». Porsche-fører Dennis Olsen fikk som vanlig ett av tre seter til ett av Porsches viktige kundeteam, Manthey Racing, der hans bil endte på en 10. plass i den såkalte SP9 PRO-klassen.

- ANNONSE -

Christian Krognes vakte også oppsikt igjen, selv om bilen hans fra Walkenhorst Motorsport måtte bryte. Men nok en gang satte nordmannen ny, uoffisiell banerekord på VLN-traseen som innebærer to tredjedeler av GP-banen i tillegg til Nordsløyfa.

Tiden 7:52,578 betyr en snitthastighet på 185,55, det raskeste rundt denne banekonfigurasjonen. Men rekorden er ikke offisiell, da den skal settes i løp og ikke i kvalifisering.

Inge Hansesætre. (Foto: Simen Næss Hagen)

Ellers er det verdt å nevne at Inge Hansesætre kjørte inn til en god andreplass i CUP5-klassen, som består av identiske BMW M235i.

Vi hadde også tre nordmenn på plass i V4-klassen, dominert av BMW 325i e90-biler, der Sindre Setsaas ble beste nordmann på en sjetteplass, mens Alf Marius Loe Sandberg og hans bil berget en 17. plass etter bremseproblemer og større reperasjoner underveis i løpet.

Storebror Sandberg, Oskar, måtte dessverre bryte etter snaue 2,5 times kjøring.

Legg inn en kommentar