Ny storsponsor til tross – Williams gjør ikke nevneverdige visuelle forandringer
Enn så lenge har ingen Formel 1-team sluppet noen bomber av nye utseender. Ei heller Williams, som sto for tur mandag.
FORMEL 1: Som ventet benyttet Williams anledningen til å annonsere samarbeidet med Gulf, som kommer inn etter å ha avsluttet samarbeidet med McLaren. Logoen har fått markante plasseringer både på bilen og på kjøredressen, men selve designet var ikke like preget av den nye sponsoren som mange håpet på - med tanke på at Gulf er kjent for flere klassiske dekoreringer i bilsport.
Williams kom sist i fjorårets konstruktørmesterskap, og er naturligvis ute etter å klatre denne sesongen. Selve bilen vil altså først komme til syne under en shakedown på Silverstone i forkant av den offisielle testen i Bahrain.
Alex Albon som går inn i sin andre sesong hos Williams ser frem mot en ny sesong, og tror at man har forbedret noen nøkkelområder gjennom vinteren. Fjorårets Formel 2-fører fra USA, Logan Sargeant, er førstreis i Formel 1 denne sesongen.
– Jeg er veldig spent på å komme i gang med et nytt år med laget. Bilen ser flott ut og vil komme på banen på Silverstone. Teamet jobbet veldig hardt i fjor og i løpet av vinteren for å ta tak i noen nøkkelområder i bilen vår, og har lagt ned arbeidet for å prøve å maksimere det vi kan få ut av bilen i 2023, så jeg gleder meg til å se hva FW45 kan gjøre. Vi ønsker også nye partnere velkommen til teamet i år, så det er flott å ha dem ombord, uttaler Albon i forbindelse med lanseringen.
Ønsker du å lese alle sakene hos oss, eller om så bare støtte den videre driften av Norges ledende nettavis om norsk og internasjonal bilsport? Sjekk ut våre ulike abonnementstilbud!