Klar for nok et prestisjefylt internasjonalt GT-mesterskap

Porsche gir Dennis Olsen enda mer tillit denne sesongen.

Publisert
Dennis Olsen, her fra sesongfinalen i DTM på Hockenheim i fjor høst.

RACING: Selv om det er DTM som har omdømmet som kanskje det mest prestisjefylte GT-mesterskapet i hele verden (selv om mesterskapet har utgangspunktet i standardbilracing, journ.ann.), så kryr det av flere store, internasjonale mesterskap med tilsvarende GT3-biler hvor man må stå opp tidlig for å være blant de beste.

Ett av de klart største innenfor lengre distansekjøring enn sprintformat er GT World Challenge Europe. I utgangspunktet en privat serie fra SRO Motorsports, men det er samtidig SRO som har fått fart på GT3-klassen internasjonalt, og GT World Challenge-seriene tiltrekker seg de aller fleste av de høyest rangerte og best betalte fabrikkførerne.

I fjor kjørte Marcus Påverud og Marius Nakken denne serien, og det ventes fortsatt på formelle bekreftelser fra disse to om hva som blir årets program - men er det en ting som er sikkert så er det at Dennis Olsen omsider får sjansen til å kjøre her denne sesongen. Dette blir Porsche-profilens første fulle sesong i dette mesterskapet, noe han vil kombinere med sitt andre år i DTM.

GT World Challenge Europe kjøres i både sprint- og langdistanseformat, og Dennis Olsen skal dele bil med Thomas Preining og Laurin Henrich, hvilket betyr at de konkurrerer i langdistanseformatet. De plasseres i kundeteamet Rutronik Racing

Saken du akkurat har lest er åpen også for de som ikke abonnerer. Ønsker du å lese alle sakene hos oss, eller om så bare støtte den videre driften av Norges ledende nettavis om norsk og internasjonal bilsport? Sjekk ut våre ulike abonnementstilbud!

Powered by Labrador CMS