Klar for nok et prestisjefylt internasjonalt GT-mesterskap
Porsche gir Dennis Olsen enda mer tillit denne sesongen.
RACING: Selv om det er DTM som har omdømmet som kanskje det mest prestisjefylte GT-mesterskapet i hele verden (selv om mesterskapet har utgangspunktet i standardbilracing, journ.ann.), så kryr det av flere store, internasjonale mesterskap med tilsvarende GT3-biler hvor man må stå opp tidlig for å være blant de beste.
Ett av de klart største innenfor lengre distansekjøring enn sprintformat er GT World Challenge Europe. I utgangspunktet en privat serie fra SRO Motorsports, men det er samtidig SRO som har fått fart på GT3-klassen internasjonalt, og GT World Challenge-seriene tiltrekker seg de aller fleste av de høyest rangerte og best betalte fabrikkførerne.
I fjor kjørte Marcus Påverud og Marius Nakken denne serien, og det ventes fortsatt på formelle bekreftelser fra disse to om hva som blir årets program - men er det en ting som er sikkert så er det at Dennis Olsen omsider får sjansen til å kjøre her denne sesongen. Dette blir Porsche-profilens første fulle sesong i dette mesterskapet, noe han vil kombinere med sitt andre år i DTM.
GT World Challenge Europe kjøres i både sprint- og langdistanseformat, og Dennis Olsen skal dele bil med Thomas Preining og Laurin Henrich, hvilket betyr at de konkurrerer i langdistanseformatet. De plasseres i kundeteamet Rutronik Racing
Saken du akkurat har lest er åpen også for de som ikke abonnerer. Ønsker du å lese alle sakene hos oss, eller om så bare støtte den videre driften av Norges ledende nettavis om norsk og internasjonal bilsport? Sjekk ut våre ulike abonnementstilbud!