Når F1-sendingene konverteres til tegneserie i sosiale medier

Promotørene av Formel 1 fortsetter å utfolde seg i kreativitet selv om sesongen for lengst er over.

Publisert

For alle Formel 1-fans er den verste tiden på året fra slutten av november til midten av mars. For mange føles dette som et tomrom uten at det skjer noen verdens ting, nesten til tross for jul, nyttår og eventuelt andre store sportsarrangement om vinteren.

(Animasjon: F1/Liberty Media)

For alle Formel 1-fans er den verste tiden på året fra slutten av november til midten av mars. For mange føles dette som et tomrom uten at det skjer noen verdens ting, nesten til tross for jul, nyttår og eventuelt andre store sportsarrangement om vinteren.

Etter at Liberty Media tok over de kommersielle rettighetene i Formel 1 i 2017 så har det stort sett vanket i fullros over måten de promoterer og ikke minst underholder fansen på.

Til det er de også ekstremt aktive på sosiale medier og følger fansens tilnærming til sporten basert på aktualiteter som har skjedd.

Noe av det innholdet som F1-fansen setter aller mest pris på fra løpene, er radiobeskjedene mellom cockpit og pitlane. Dette gjøres det også maks ut av, både på direkte TV og ikke minst i etterkant, nå på sosiale medier.

Liberty Media har valgt å fylle tomrommet i sesongpausen med en ny vri, nettopp å lage enkle animerte tegneserie-situasjoner hvor kommenteringen eller radiomeldingene er basen for helt andre handlinger enn fra den reelle situasjonen. Ta en titt i det integrerte Instagram-vinduet under annonsen, hvor tegneserien er delt opp i seks seksjoner. Videoen kan også sees sammenhengene på Facebook-profilen til F1 her.

https://www.instagram.com/p/BrhtUDnBC6B/
Powered by Labrador CMS