Fikk beinhardt press fra Citroën - og Mads skal ha innfridd
Egentlig skulle Mads Østberg gått «all in» for å prøve seg på en pallplass. Men da satte Citroën foten ned.
Og det i forbindelse med avskjedigelsen til Kris Meeke. Parc Fermé vet at Mads Østberg er svært nære en avtale for både Rally Finland og etter alle solemerker resten av sesongen etter at Kris Meeke.
Men én betingelse har stått høyt opp på agendaen til det franske teamet: Kom deg i mål med hel bil.
– For å si det sånn, jeg fikk noen klare instrukser fra teamet denne helgen. Og det må man lytte til. Jeg skulle egentlig ta store risker og kjøre for en pallplass denne helgen. Men da Kris forsvant så endret forutsetningene seg, sier Mads Østberg til Parc Fermé.
Krav om å fullføre
Helt komfortabel har han ikke følt seg denne helgen. Ikke nødvendigvis på grunn av det vi alltid hører om manglende testing og erfaring med bilen, men også fordi han har kjent på et press om å fullføre.
– Situasjonen var jo litt kinkig og noe jeg ikke var forberedt på, og dette løpet er ekstremt vanskelig å gjøre noe halvveis på. Men vi er beste Citroën og det er det viktigste for meg samtidig som teamet har sagt de er fornøyde med det jeg har levert, sier Østberg.
https://parcferme.no/rally/rallydrama-uten-sidestykke-tidel-knockout-pa-aller-siste-etappe/Ville utfordre Paddon
Han vil selv ikke kommentere hvorvidt Rally Finland og eventuelt resten av sesongen er i boks, men kan avsløre at det er møtevirksomhet søndag kveld og at det antakeligvis kan komme noen nyheter til uka.
Men han har forstått hele veien at det å få muligheten i Citroën resten av sesongen kan bety være eller ikke være for hans WRC-framtid.
– Helt klart, det er jeg fullt klar over. Selv om jeg gjerne skulle fightet med Hayden Paddon, hvor jeg tror vi kunne slått ham i dag. For Citroën spiller det ingen rolle om det blir fjerde eller femteplass, men en femteplass kontra å ikke komme i mål er noe helt annet, sier Østberg.